onsdag 8 maj 2013

Varm korvsallad med smak av paprika (Lchf, Mejerifri)

 Ytterligare en fantastisk dag i solens tecken.
Bara älskar våren och att sommaren är på g :-)
Varit ute här under dagen, blev en tur idag igen till lekparken och mata måsarna efter vi hämtade lillen på dagis.
Idag hade resten av fam rester från igår så jag va fixade ihop nån snabbmat till mig och då fick det bli vad som snabbt gick plocka ut från kylskåp och inte behöva tinas.
Så resultatet blev en varm korvsallad med paprikasting med ett segt ägg, mums

Vill du testa på detta och du inte vill ha korv så kan du ju byta till ex bacon, små kyckling bitar, eller annan korv med högre fetthalt, eller om du gillar nåt annat.
Är ju inte noga så, det är ju bara nåt ihopsläng som dessutom va riktigt gott!
Så har du annat hemma så är det ju bara ta bort eller byta ut eller lägga till

Gör så här
Skär 1-2 korvar (Jag använder Lithells el ica basic som är utan gluten,, Laktos, soja och mjölk)
Skär max 1/2 röd lök i mindre bitar (fast inte för smått)
Stek upp det i rikligt med smör och krydda med paprikapulver efter behag men inte för fisigt ska ju ändå ge smak
Se till det är smält smör i pannan lägg sen i en näve blandsallad el efter behag och rör runt så det bara blir varmt
(ska inte stekas)
Lägg på fetaost och ägg

Ha en fortsatt underbar dag
Måste passa på att tipsa om denna Lchf-grupp som jag är admin för
För oss som äter Lchf Tips, mat ideer och inspiration



1 kommentar:

  1. Mmm..smaskens! :)
    Jag älskar sådan ihopplockade sallader! Vi gör ofta något liknande! :)
    Ha en toppen dag!
    Nu har jag skickat förfrågan att vara med i gruppen! :)
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera