tisdag 7 maj 2013

Äggmjölk med nyponpulver och granatäpple + lite vårbilder (Lchf)


Oj oj oj vilka härliga dagar det varit igår och idag!
Vilken underbar värme vi fått och är ju så underbart nu när solen lyser så.
Igår va jag och lillkillen ute hela dagen, matade pippifåglar och pluppade stenar i vattnet.
Visst är det härligt när man har småbarn bara njuta av dagen och göra vad dom vill i flera timmar medans man själv får pass på att njuta i solen, höra fåglarna kvittra 
Han ordagrant stod med skorna i vattnet som hypnotiserad och pluppade stenar  i flera timmar, haha
Men han älskar det och jag med :-)
Så idag efter jag hämtade han på dagis va vi ju såklart tvungna gå dit idag igen, Underbart!

Nu till denna goda äggmjölk jag gjorde igår morse med lite vitaminer i
Köpte ju nyponpulvret för ett tag sen men den blev lite bortglömd i skafferiet när jag blev sjuk.
Men kom ju på det är ju perfekt och få i sig i en äggmjölk tillsammans med granatäppelkärnor

Gör så här
Koka upp 2dl vatten
Lägg under tiden 

ca 2msk smör
1 ägg
ca 1msk grädde
ca 1/2dl frrysta gratanäppelkärnor (finns vid frysta bär på maxi)
el från 1 färsk granatäpple

5g Nyponpulver (=10ml) (dagligt intag enligt min burk)
(finns ju olika märken från olika företag)

Lägg ingredienserna i ex mugg man skakar proteinshake i eller annat du får plats med en stavmixer
Häll över vattnet och mixa runt

Drick och njut


Ha en bra dag och hoppas ni får njuta av solen




2 kommentarer:

  1. Hmm, glömde du inte att lägga in mängden nyponpulver..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) jodå det glömde jag visst bort :-)
      Tack för du sa till så jag kunde ändra :-)

      Radera