måndag 20 maj 2013

Kokt ägg med smör, rom och dill (Lchf-mejerifritt)


Hej på er
Här sitter jag och gäspar för fullt så snart blir det sängen för mig.
Tänkte först få in dagens lyxfrukost.
Mums så gott

Ni om kikar in här och äter mejerifritt
Hur gör ni med smör?
Själv så använder jag det fortfarande, men har sett många gör så olika.


Finns en Mejerifria Lchf-gruppen på fb om ni vill gå med i den

Och måste erkänna, Jag älskar dill så jag hällde på mer på tallriken efter jag fotade :-)

1-2 kokta ägg i valfri konsistens, smörklickar (går ju byta ut till kokosolja om man äter strikt mejerifritt och inte vill ha smör),
lite rom och dill efter behag.
Lägg gärna lite av allt på gurkan och njut
eventuellt mosa runt allt till en härlig och god röra :-)

Natti natti sov så gott




3 kommentarer:

  1. Jag äter smör, trots att jag äter mejerifritt... Jag påverkas inte av smör alls, och inte av vällagrade ostar heller.
    Nu har jag skickat förfrågan till mejerifria gruppen på FB :) Få se om den blir accepterad! :)
    Ha en toppen dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar inte riktigt av det där med kokosolja i allt, får lätt ont i magen av det om det blir mycket så då är ju smör ett bra alternativ iallafall och gott :-)
      Tror många som kör mejerifritt kör med smör

      Radera
  2. Jag kör med smör ändå faktiskt. Även jag får ont i magen och det ger också en bismak som jag inte tycker passar till allt. Dessutom frossar man ju inte i smör SÅ enormt mycket.

    Jag känner och tror att min kropp inte gör någon skillnad på om jag avstår smör eller ej. Har aldrig visat sig på vikten om jag avstått.

    HJäls

    Ellinor

    SvaraRadera