fredag 3 maj 2013

Auberginepizza (Lchf)




 Hej
Hoppas ni har en fantastisk vår.
Första g jag bloggar sen jag bröt foten, så underbart slippa både gips och kryckor, men sen har sjukdomarna avlöst varandra med både magsjukor och influensor så bloggen har jag inte prioriterat alls plus motivationen har inte riktigt funnits där heller.
Kör inte mejerifritt just nu, för kom av mig med det, men äter det ibland så dyker upp lite mejerifritt ibland iallafall så märks det vad som händer framöver.

Men nu ni mina vänner är det dags igen och jag känner även våren ger mig inspiration att få bättre ljus och ger mig motivationen att fota både maten inne och den vackra naturen ute.

Bjuder er iallafall på en variant av en så jäkla god och lätt variant på pizza utan pizzabotten utan istället Aubergine.
El som en micromacka när suget kommer, eller varför inte som fukost (brunch) istället för ägg.

Man behöver ju såklart inte äta 2st utan räcker ju med 1åt gången, men det avgör ju ni själva :-)

Gör så här
Skiva Aubergineskivor så många du ska göra
Blanda ihop ca 2msk Felix ketchup (stevia), 1/2tsk sambal olek, lite pepparmix och timjan (kryddan)
(gör mer om du ska ha fler skivor än 2st)
Lägg på skivorna och bred ut lite
Lägg på ostskivor
Stoppa in i ugnen på 220g tills osten blivit gyllenbun eller stoppa in i micron tills osten smält

Toppa den med nån god sås och ät och njut, Jag använde Lallerstedths beaneissås



6 kommentarer:

  1. Det här lät mycket spännande och gott! :) Ska testas! :)
    Ha en fin lördag!
    Kram kram!
    P.S.
    Roligt att du är tillbaka! Saknat din inlägg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sk bli riktigt kul att börja blogga igen :-)
      Ha en bra kväll
      Kram

      Radera
  2. Låter väldigt spännande. Alltid kul att kunna piffa till grönsakerna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt med variation :-)
      Gillade inte alls aubergine för nåt år sen, men tillagade nog den fel så därför jag tyckt det varit äckligt :-)
      Så kul när man gert en andra chans och tycker et är supergott :-)

      Radera
  3. Hej,

    Välkommen tillbaka!

    Vet precis hur det är med sjukdomar och liknande.

    Hittade din blogg och du har verkligen inspirerat mig till att testa en detox på det sätt som du genomförde det.

    Du har kanonbra recept, tack!

    Ha en bra kväll.

    Mvh

    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Å vad rolig att höra jag inspirerat dig:-)
      Lycka till och hoppas det går bra för dig :-)
      Ha en bra dag Veronica

      Radera