onsdag 15 maj 2013

Mejerifria Halloumiplättar (Lchf)



Äntligen kväll!
Tom min stora kille va helt slut så han sover sen kl19 för han inte orkade hålla sig vaken medans Levi är vaken fortfarande.
Herregud va rörigt det va i köket idag, va nog längesen jag smutsat ner så mycket när jag lagat mat plus lillkillen som stod och lekte med vatten under tiden, kan säga köket såg ut som en bomb exploderat, haha
Tompa ville ha pannkakor så tänkte jag skulle försöka mig på det, tog fram gamla kokboken från skolan ch bytte ut mjölet mot mandelmjöl så jag iallafall skulle skippa vetemjölet,
Började steka men vart bara sörja av allt,
så kom snabbt på att jag kör in det på en plåt istället, gick super.
Själv ville jag ha nåt mejerifritt idag och va sugen på halloumi så gjorde nån blandning mellan omelett fast med halloumi till mig. Han precis fota bilden nere till höger med en klåfingrig liten kille, samtidigt som Tom kommer med tallriken och ratade min ugnspannkaka.
Så då fick han smaka en plätta av mig och han blev helt såld och tyckte dom va skitgoda.
Så va bara slänga ihop en ny sån smet och steka ett gäng nya, haha
(så perfekt till mellis till barnen istället för vanliga med mjöl, han älskade dom och åt ca 8st)
Han åt grädde och sylt till --> hemmagjord sylt fast bara med hallon
Och jag gjorde en mejerifri tonfiskröra till mig

Och ugnspannkakan tyckte gubben iallafall va god :-) Tur det så jag slapp slänga, haha


Plättar
Vispa ihop
3dl ägg
2msk vatten
ca 1.5tsk fiberhusk
lite salt och vitpeppar
Blanda i ca 1dl halloumi

Smält smör eller vad du vill steka i
Klicka ut högar med en sked i stekpannan
Går rätt fort så kan du vända på dom och steka på andra sidan

Tonfiskröra
Blanda ihop ca 2msk majonäs och 2msk tonfisk plus paprikapulver och lite chilipeppar/pulver




2 kommentarer:

  1. Spännande med halloumi i plättarna. Jag gillar halloumi så det skulle säkert vara plättar som faller mig i smaken. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom va verkligen riktigt goda :-) Ska helt klart göra dom fler g och går ju variera tillbehör till :-)
      Ha en bra dag

      Radera