söndag 5 maj 2013

Fröknäcke (Lchf)


























Hej
För någon vecka sen gjorde jag dom här goda fröknäcken men tycker det är på tiden att lägga in receptet i bloggen å ni kan prova på dom.
Och så jag själv hittar receptet när jag är sugen.
Ur viktminskningssyn kanske man inte ska äta fröknäcken varje dag fast det är Lchf utan göra som jag unna sig nån g när brödsuget tar över eller göra sånt här fröbröd till ex soppa eller till frukost kvällsmat nån g ibland. Men det bestämmer man ju själv såklart.

Kan säga sonen 10år älskade bröden och fick riktigt bra betyg av han, som åt flera stycken med himlande blick och sa dom va skitgoda, att jag måste göra dom flera g :-)


Gör så här
2ägg
1dl pumpafrön
1dl solrosfrön
1dl sesamfrön
1/2dl linfrön
ca 1 -2 msk psyliumfröskal
ca 1/2msk fiberhusk
ca 1 dl riven ost (jag hade hushållsost)
blanda ihop allt i en bunke
olja ett bakplåtspapper med rapsolja
platta ut på plåt rätt tunt
strö lite flingsalt över (inte för mycket då smakar det bara salt)
stoppa in i ugnen ca 25min 180grader

6 kommentarer: