torsdag 30 maj 2013

Rabarbersmoothie som smakar paj (Lchf)


Flytande rabarberpaj??
När sommaren kommer så kommer ju även många frestelser, och då får man ju alltid göra ett val, förr hade jag lätt slängt ihop en paj, och jag skulle ju såklart kunna gjort en som va gjort på Lchf vis.
Men kände inte jag vill ha Lchf paj för magen blir lätt lite snurrig när jag använder mjölsorter som mandel eller kokosmjöl.

Så vad kan då inte vara bättre än en flytande paj utan pajdeg ;-)
Det gick och den va hur god och uppfriskande som helst.
Ny favoritdrink

Gör så här
Lägg
ca 1 näve frysta rabarberbitar, helst fryst men går med färsk, ta bort skal och dela i mindre bitar
1msk smör
1msk grädde
1msk rapsolja
Kanel och vaniljpulver efter behag
Häll över ca 1.5 dl vatten som precis är på väg att börja koka
Mixa i en mixer en stund,
Jag tyckte det va gott med nån bit som inte va mixad


Den blir ljummen men kallnar fort, har inte testat med kallt vatten

2 kommentarer:

  1. Låter spännande! Måste testas! :)
    Ha en fin fredag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera