tisdag 21 maj 2013

Omelett med bacon, sallad och rödlöksröra med paprikasmak (Lchf)


Hej igen, hoppas dagen varit bra?
Kom in och prata på träning ikväll med sonen 10år,
och ni vet när det ena leder till det andra så kom ju pratet på övningar vi fick göra i skolan så slutade det helt plötsligt jag visade och Tom testade,
Så kul och vilka minnen man fick helt plötsligt.
Nästan så jag saknar
Idioten,
Långa benböj medans man går över gympa salen
Sitta på en låtsasstol mot en vägg och känna hur benen darrar men man vill bara klara nån sec till.
Men oj vilken träningsverk man kunde ha ibland, haha
Körde lite olika övningar och hållde på ett tag så jo den där träningsverken känner jag redan nu kommer komma på besök imorgon bitti, härligt.


Håller ni inte med mig, vad snabbt gott och lätt det är att fixa maten nuförtiden, det gillas här iallafall att inte alltid behöver stå med flera grytor.

Gör så här

Röran 2portioner
man kan ju blanda mängden lite som man vill

Blanda ihop
1/2 el 1liten röd lök hackad
ca 1dl creme freich
ca 2-3msk majonäs
lite salt, svartpeppar, paprikapulver, chilipulver/el peppar, lite cayenne efter behag
1vitlök
smaka av men jag tog lite extra paprika och chili så det blev lite sting i såsen


Omelett 1portion
vispa ihop
1ägg
1msk vatten el grädde
lite salt och peppar
(jag stekte i en liten stekpanna)
Stek bara så den blir klar på ena sidan

Lägg sen över den på en tallrik och låt den svalna lite medans du steker bacon och skär upp lite sallad/grönsaker du vill ha på

Klipp bacon i mindre bitar och stek den krispig (krydda gärna med ex paprika), skär upp lite insbergssallad, körsbärstomater, gurka, smula lite fetaost på

Kleta ut lite av röran på omeletten och lägg på av ingredienserna och vik ihop


Blir det för mäktigt,  så dela den gärna eller ät inte upp allt
Smaklig måltid


(testa på övningrna ;-) )










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar