lördag 11 maj 2013

Citron och Laktitste + gurka med ägg och majonäs (Lchf+ huskur)

 God morgon hoppas ni har en lugn och skön lördag morgon?
Själv sitter jag och lillkillen (Levi) i soffan och myser till lilla kycklingen medans resten av fam fortfarande ligger och sover.
Stora sonen (Tom) vaknade igår och va förkyld, mest med den där jäkliga hostan och blev förkyld fram mot kvällen, idag vaknade jag likadan, börjar känna mig tung i kroppen, tät i näsan och känner hur värken i halsen börjar smyga på mig.
Så blir och kurera sig idag och försöka alla huskurer jag kan och ska försöka få in alla här om tipsen kan hjälpa nån annan sen håller jag tummarna det hjälper denna g eller iallafall lindrar allt och kortar ner förkylningstiden.

Började iallafall dagen med gott citronvatten med lakritspulver och honung
Honung skulle ju många som kör Lchf få dåndimpen och med orden -Detta är inte Lchf detta är ju sött, socker.
Jo ibland tycker jag det går till överdrift, för är man sjuk så är man sjuk och då går även honung ner för mig för det har så mycket läkande egenskaper för kroppen och är skönt för en ond tjock hals.
Men som sagt är du känslig och för sött så skippa honungen
Och till detta blev det gurkskivor med ägg och majonäs, supergott och blir lite krispigt med gurkan.

Te
Koka upp vatten
häll i ca 1/2-1 citron (eller från citronflaska, helst ekologisk)
ca 1tsk Lakritspulver
honung efter behag

Tips
Har du ont i halsen ta lite honung rätt på skeden in i munnen eller doppa snabbt i ditt the och in i munnen
Pressa även/ eller häll flytande citron i ett glas och drick, äckligt men bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar