torsdag 10 januari 2013

Trött och slö- utrensning ur kroppen

Jag är inget proffs, jag är ingen kostrådgivare, jag tror inte jag vet mer än nån annan.
Jag är en sambo och 2 barns mamma som försöker äta bra och gå ner i vikt!
Finns alltid nån som äter på annat sätt än mig,
Finns alltid nån som tycker det ena är rätt och det andra är fel i hur andra äter.
Jag äter på mitt sätt och är det nåt du tycker är fel så undvik det.
Kanske inte äter rätt enligt dig men försöker äta så min kropp mår bra.
Jag har ätit Lchf sen i sommras ungefär och lärt mig mycket på vägen och vad MIN kropp mår bra av.
Tyvärr så är det ju snestegen som får en att bli mer motiverad när man märker hur kroppen tar stryk och inte mår så bra av dåliga saker jag stoppar i mig.

Har den senaste tiden känt min kropp inte är som den ska!
Varit trött orkeslös, dimmig, lite som att kroppen har lite mjölksyra, min mage har börjat krångla igen,
ofta ont i huvud, nacke och får som kramp/ får ont i leder i fingrara och fötter och armbågar.
Julen har fått mig ur balans och det har blivit alldeles för mycket småätande och godsaker på kvällar och helger.
Fast till frukost och midda har jag ju faktiskt hållt mig till Lchf så helt ur banan är jag inte :-)

Känner iallafall min kropp behöver ny energi, utrensning/detox på mycket skräp som ligger och gör min kropp går på lågvarv och så här vill jag ju såklart inte må.
För mår man så här så blir ju även annat lidande i vardagen.
Tyvär så kommer oftast en sån här insikt till en när pengarna inte direkt är överflödigt så här efter jul.
men kör på och försöker äta så utrenande som möjligt med vad som finns hemma och vad plånboken har råd med för tillfället.
Nåt kanske inte är ok ur Lchf synpunkt men iallafall ur nyttighetssynpunkt för kroppen och förhoppningsvis får kroppen må bättre än att tugga lite chips el godis på kvällen.
Har börjat för ca 3dagar sen med nyttiga soppor (kommer inlägg om dom)
Så försöker anpassa och vänja kroppen för en period med förhoppningsvis snällare och naturligare mat för min kropp.

Känner sig kroppen piggare och lättare kommer garanterat träningen komma igång igen och inte kännas så jobbig.
Plus jag får en kick och lite fler kg försvinner förhoppningsvis från kroppen.

Har ni några erfarenhet av rensning av kroppen i samband med Lchf kostså får ni gärna dela med och även tipsa om länkar recept eller annat som kan va bra att veta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar