söndag 13 januari 2013

Gurkmejavatten (bra för kroppen)

Kom ju på jag glömt lägga in denna lilla äckliga ihopblandningen jag kört sen 4dagar tillbaka.
Inte så gott men helt klart värt det
Olivoljan har jag bara i ibland en liten skvätt sägs ska va bra när man har gallbesvär, plus jag får i mig lite extra bra fett när jag kör Lchf som även den har anioxidanter, E-vitaminer och sägs förebygga hjärt och kärlsjukdomar.

I denna fantastiska lilla krydda är det mycket anioxidanter i plus många bra näringsämnen i
Bra mot inflamationer, reumatism, ledbesvär och mot cancer.
Sägs även va bra mot alzheimer, bra mot menstuationssmärta, hudproblem,sårbehandling och motverkar bla svamp och bakterier
Gurkmejan är även bra mot magbesvär, gallsten
Även bra mot toxiner och parasiter

Häll i en tsk i ett glas med vatten plus ev en skvätt Olivolja
Rör runt och drick 2-3g om dagen :-))
Vill man inte dricka så kan man ju krydda maten med det



Varning:
Gurkmeja kan försvåra för blodet att koagulera.
(om man har problem med blodet så kanske man ska kolla med en doktor först)


Urklippt från Hälsosidorna


7,3 gram
23 gram
50 gram
gram 

50 milligram (67 % av RDI)
0,21 milligram (15 % av RDI)
1,34 milligram (84 % av RDI)
8,95 milligram (150 % av RDI)
2,41 milligram (172 % av RDI)
313 milligram (39 % av RDI) 
32,3 milligram (231 % av RDI)
3020  milligram (97 % av RDI)
1139 milligram (142 % av RDI)
347 milligram (116 % av RDI)
3,9 milligram (26 % av RDI)
62 milligram (12 % av RDI


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar