torsdag 31 januari 2013

Grön klorofylldrink (Detox-Lchf-Mejerifri)

 Detox dag 3
God morgon
Så härligt man börjar få lite vårkänningar.
Ljusare ute både morgon och eftermidda,
Så himla härligt lämna lillkillen på fsk och ta sig en härlig morgon promenad i lugn och ro :-)
Sen hem och köra lite morgon precedur med Ljummet vatten med citron och lite honung.
Morgon drinken som stått under natten med vatten och lnfrön Drink med linfrö
Algtablett och magnesiumtablett och aloe Veran
Sen kom jag på när jag skulle göra en grön och nyttig drink att vi har en mixer längst ner i skåpet :-)
Tjiho allt blev så mycket lättare, för funkar ju inte riktigt att mixa allt med (våran) stavmixer.
Så den packades så klart upp och fick invigas med denna nyttiga drink som är full i antioxidanter och klorofyll! Bra och renande för kropp och blod

Såna här klorofylldfulla drinkar kan man göra på gröna grönsaker och bladgrönsaker
Bara välja ut lite och börja mixa :-)
På sommaren finns det massa näringsrikt i våran natur.
Har man ex vetegräs, nässelpulver, spirulina, alger så är det superbra att mixa med i drinken
Jag äter alger fast i tablettform, men igår kväll beställde jag vetegräs och nässelpulver från  Raw food shop
Kolla annars i din hälsokost affär.

Så här gjorde jag min drink
ca 1 näve bladgrönsaker (färsk, jag använde sån mixpåse man köper på affären)
Ca 5-6cm gurka
1advokado
1 bit gul paprika (grön va slut hemma, men gul är full i c-vitaminer)
Ca 2nävar fryst bladspenat (låt det ligga framme en stund. el använd annars färsk)
Nån cm riven ingefära
Ca 1msk citron
Ca 2msk Olivolja
Ca 2dl vatten

Skär i mindre bitar
Kör runt i mixer en stund så allt blandas ordentligt

(kör du Lchf och vill dricka en sån här nyttig drink men vill ha mer fett så blanda i kokosolja som stått framme, eller ev mer olivolja eller rapsolja



3 kommentarer:

  1. Jag älskar bladgrönsaker! Kanske ska göra något liknande smoothie till helgen? Låter ju så gott! Mums!
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag verkligen du ska testa på :-)
      Nyttigt för kroppen :-)
      Ha en bra dag :-) Kram

      Radera
  2. Renar kroppen och klarnar knoppen!

    SvaraRadera