onsdag 23 januari 2013

Mejerifri äggmjölk (hallonsmoothie) Skinkrulle med sallad och mejerifri paprikasås (Lchf)


Försler äta dom flesta mål utan mejeri, blir det mer och mer nu sen nån dag tillbaka.
Smör har jag ibland än så länge, och kan slinka ner nån ostskiva men annars försöker jag iallafall :-)
Mår ju faktiskt bättre av det och har jag tur kanske det försvinner nåt litet stönigt kg
Men ropar inte hej än håller tummarna det ska gå bra detta ett tag med visst undantag!

Har ju börjat med äggmjölk varje förmidda nu, är ju så himla gott :-) men idag bytte jag ut smöret mot kokosoljan.

äggmjölk (hallonsmoothie)
Gör så här
Koka upp 2dl vatten
Lägg under tiden ca 1/2-1dl hallon, 1ägg, 2stora msk kokosolja, lite vaniljpulver i nåt lämpligt du kan använda stavmixer i
Häll på det nykokade vattnet över och kör med stavmixer en stund tills allt är väl mixat


Gott och krispigt
Skinkrulle med sallad och mejerifri paprikasås
Skinka med hög fetthalt (jag hade perssons)
Lägg i lite sallad och alfaalfagroddor och paprikasås eller annan valfri sås
Mejerifri paprikasås




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar