fredag 11 januari 2013

Spenatsoppa

God morgon
Igår åt jag spenatsoppa, fst jag gjorde den i förrgår och åt den då med!
Mums va så himla gott det är.
Också en soppa som är superlätt att göra och jag brukar göra lite extra så det blir till rester.

Nu när jag ska försöka köra lite utrensande kost har jag kört soppa under veckan fast med grädde.
Soppa för att vänja magen bort från ex köttfärs, korv, kött med mera!
Grädde för att det smakar godare och är Lchf och ville få i mig lite fett.

Jag använda frusen från affären i påse

Näringsinnehåll.
100 g spenat innehåller 14,6 kcal, 58 mg C-vitamin, 3,1 mg järn samt A- och B vitaminer.

Gör så här
ca 3-4portioner
Häll spenaten i en gryta (ca 500g)
Rör om under tiden det smälter så det inte fastnar i botten
Krydda med salt, svartpeppar
Häll på grädde ca 3dl
(smaka av med mer kryddor om du känner det behövs)

Servera med kokt ägg (gör nåt ägg extra så kan du ta fram till resterna)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar