tisdag 29 januari 2013

Rödbetssoppa (Lchf-mejerifri-detox)


Detox dag 1
Hej
Nu har jag ju ändrat mycket runtomkring mig sen ca 2-3veckor.
Har ju slutat rökt (rökfri 2veckor) minskat mestadelen av mejeriprodukter, kört lymrengöringsdryck som jag själv upplevt även minskat röksuget för mig :-) Helt klart värt att testa för er om ni har planer på att sluta röka :-) Lymfrengöringsdryck  inge småätning av dåligheter på kvällarna
Kommer ev inte dricka soppor hela tiden och försöker anpassa kosten efter Lchf.
Så får se hur detta går, men får gå som det går :-)

Har ju varit sugen på detox ett tag iallafall och idag va jag till maxi igen för att kolla om kokosoljan kommit in igen i affären (men slut hos leverantören) så blev ett besök på hälsokosten och det första jag ser är kokosoljan, Vänder mig om och där ligger DETOXkartonger i både tablettform och flytande i en korg.
Stod i valet och kvalet men bestämde mig för att testa på detta :-)
Så första dagen idag blev det en soppa med lite godsaker jag hade hemma.
Mixade den med kokosolja för att hålla mig till Lchf och få i mig lite fett :-)


Gör så här
Skala och skär morötten, rödkålen, 1 rödbeta, 1 bit purjolök i bitar
Lägg i en kastrull och täck med vatten med en grönsaksbuljong (helst ekologisk)
Låt det puttra tills allt känns mjukt (känn med en gaffel)
Lägg i ca 2msk kokosolja
krydda med lite cayennepeppar och gurkmeja
Mixa med stavmixer till önskad konsistens
(Jag körde slät)

2 kommentarer:

  1. Spännande med detox! Få höra sedan om resultat! :) Hur många dagar tänker du köra?
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att uppdatera såklart :-)
      Har inte bestämt än hur många dagar jag kör med just maten, men själva kuren som jag köpte är på 20dagar :-)

      Radera