fredag 11 januari 2013

Stekta champinjoner med broccoli, fetaost med mera

Stekta champinjoner med broccoli, fetaost med mera utan mejeri och protein som kött med mera
Äntligen fredag :-)
Skönt att ha hela fam hemma.
Idag gjorde jag iordning en sån här tallrik utan mejeri (jag som är van att ha grädde till allt och skippade även saltet, och protein i form av ex kött, bacon

Gör så här
Använd såklart helst färsk ingredienser
(anpassa ingredienser efter behag)
Koka broccolin
Koka rödbetor Så här kokar du rödbetor
Dela en 1/2lök i klyftor

Jag stekte i olivolja
Stek löken, kokta broccolin och champinjonerna
Jag skippade saltet men det kan du ju ta om du vill
Pressa i 1vitlök
Krydda annars med ex örter som rosmarin, timjan, dragon, oregano
svartpepparkorn/mix eller vanlig peppar
Cayenne (bra vid fettförbränning)
Stek sen i rödetor mot slutet
Garnera med fetaost, eller nån annan getost
Jag tog även på solroskärnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar