måndag 4 februari 2013

Röd och hälsosam drink (Detox)

Detox dag 5 (igår)
God morgon :-) Idag är jag supertrött, haft en son som gråtit i sömnen från och till hela natten, så blir och vila sen! LÄNGTAR!
Igår åkte sambon och skulle jobba natt och så då är det smidigt jag äter sån här lättsam och snabbfixat (mat) när jag detoxar, för fick knappt gå en meter utan att Levi gick efter mig och ville bli upplyft el helst gå och sätta oss i soffan och mysa och sitta nära el i knät!
Så då fick del bli en sån här nyttig snabbdrink

Rödbeta renar bla blodet, rensar tarmar, avgiftar lever och gallblåsan från toxiner
Rötbeta är även bra mot magsår
Enligt nya studier kan rödbetan även motverka cancer
Rötbeta-hälsosidorna

Hallon är full i vitaminer och är antioxiderande, dom är även aniinflamatoriska och ökar blodcirkulationen
Sund.nu

Tomat Motverkar cancer, bla prostatacancer (så bra förmän). Innehåller ett ävne som är bra mot hjärt och kärlsjukdommar (ju rödare ju bättre), full i olika vitaminer


Gör så här
Dela 1 tomat i mindre klyftor
Skala och dela rödbetan i mindre bitar
Lägg tomaterna, rödbetan tillsammans med ca 1dl hallon plus 1glas vatten och ca 2tsk olivolja, nån cm riven ingefära i en mixer.
Mixa en liten stund tills allt är ihop blandat.

Hade tänkt dricka allt själv, men va ju tvungen att ge Tom (sonen) lite så jag kanske skulle få i han lite nyttigheter.
Men efter några klunkar så ville han inte ha mer så drack upp resten själv :-)






1 kommentar:

  1. Låter smaskens! Måste prova den här "drinken"! :) fast utan tomater...får ont i magen av råa tomater... :(
    Ha en toppen måndag!
    kram kram
    //Lana

    SvaraRadera