tisdag 5 februari 2013

Makrill med kokt spenat och grönkål (Lchf, mejerifritt-detox)

Igår detox dag  6
Igår räckte tiden inte riktgt till att få in på bloggen!
Men nu har jag fått lilleman i säng så nu blir det uppdatera lite här inne :-)
Före jag började med detoxen hade jag köpt makrillfieer, och eftersom jag är den enda här hemma som gillar fisk och makrillen började närma sig bäst före datum fick det bli en sån dag igår där jag lyxade till det med lite vanlig mat och åt med en gaffel istället för sked, kändes ju nästan lite konstigt när man dricker allt ur glas el äter med sked nuförtiden, haha
Men åå så himla gott det är med makrill!
Till makrillen blev det en blandning mellan spenat och grönkål (fryst)
Finns ju inte färsk grönkål att få tag i så då funkar fryst lika bra, och nyttigt är det med både spenat och grönkål.

Gör så här
Lägg valfri mängd av varje i en gryta och värm upp tills det smälter och blir varmt och väl blandat
Häll i nån msk olivolja
Krydda med valfri krydda
Ex svartpeppar, havssalt, cayenne, paprikapulver, örtkryddor med mera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar