fredag 1 februari 2013

Ägg och advokado i glas och en nyttig grön klorofylldrink med c-vitaminer (Lchf-detox-Mejerifritt)

 Detox dag4
God middag :-) Hoppas ni har en bra dag!
Själv sitter jag och njuter av smakerna i munnen som fortfarande finns kvar efter denna goa frukost/lunch
Ett mål per dag ska jag smyga in lite mer ätbart än soppor.
Och fick verkligen till denna blandning med ägg och advokadon, mums va gott det va.
Kan verkligen rekomendera den om man vill ha nåt att bjuda som en förrät!
Min mage mullrar för fullt nu och riktigt känner hur kroppen arbetar med drinken.
Kanske inte supergott med såna här nyttigheter men super för kroppen, med massa vitaminer och syre som pumpas ut i kroppen.


Ägg och advokado i glas
Koka 1 ägg och låt det svalna, dela det sen i mindre bitar
Dela advokadon i mindre bitar

Mixa ihop ca 2msk olivolja, några nypor persilja, dill (färsk eller kryddan) med en stavmixer
Blanda runt allt tillsammans med räkor
Toppa med mer persilja el dill


 Nyttig grön klorofylldrink med c-vitaminer
(inte exakta måttangivelser-blandade lite efter behag)

Några buketter broccoli buketter (använder du fryst låt dom ligga framme en stund så dom tinar lite)
Nån näve fryst/el färsk bladspenat
Nån näve mixad grönsallad (som finns på påse i affären-säsongsmix på maxi)
Hacka 1 bit selleri i mindre delar
Ca 1/2dl havtorn
1 stor klick kokosilja (kan skippas om man kör helt fettfri detox)
1/2 dl Aloe Vera juice
Ca 1-2dl kokande vatten

Kör allt i en mixer tills allt blandats ut ordentligt

Nä nu blir det ut på en promenad medans det är ljust ute och solen lyser :-)

2 kommentarer:

  1. Jag måste sätta igång och göra gröna smoothie! Så gott! Men då ska jag skippa broccoli...får lätt ont i magen av kålsorter...
    Ägg och avokado är ju så gott!
    Tänker du köra helt vegetariskt nu när du kör detox? :)
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa med såna här drinkar är ju att det är nyttigt och går att blanda ihop vad man vill och har hemma oavsett om det är grönsaker el frukt eller mixat :-)
      Ska försöka köra så mycket vegetariskt som möjligt, iallafall tills jag kört 1 hel vecka :-) kommer nog köra ex räkor/skaldjur skinka, ev kyckling ibland :-)
      Ägg kommer jag ju äta ibland och mejerifritt såklart.
      Sen får jag se hur jag känner för mat när jag väl gjort dom här 20dagar med detoxdrycken jag köpt :-)
      Kanske fastnar i soppträsket och blir vegetarian, haha :-)Är ju så himla gott och känner inte just nu att jag saknar kött, framförallt korv, köttbullar,bacon med mera :-)
      Ha en bra kväll :-) Kram

      Radera