tisdag 5 februari 2013

En grön drink till (detox)

 Detox dag 7
Igår kväll som jag skrev i förra inlägget så blev det en tarmrensningsdrink igår kväll som fick verka under natten så idag, fick det bli vitamin och klorofylldrinkar och en riktigt slappardag så kroppen fick återhämta sig.
Känner mig som en ny människa och nu efter 1vecka med detox har jag gått ner mellan 3-4kg
Har ju såklart även blivit en promenad varje dag.

Idag när jag skulle fixa drinken på eftermiddan så hade jag sonen Levi som hjälpte till, fast mest med att kasta advokadon, och åpplet i golvet om och om igen, haha
tog en liten tugga på äppelbitarna och havtornen, men usch frukt tycker han inte om
Men han hjälpte iallafall till och la ingredienserna i mixern

Gör så här
Dela äpplet i klyftor och ta bort kärnhuset
Dela alvokadon i klyftor
dela helst allt i mindre bitar så din mixer fixar blanda ihop
Pressa i 1/2citron
dela ca 3savoykåls lad i mindre delar
dela och lägg i selleri
lägg i ca 1 näve färsk el fryst spenat (gärna lite tinat en stund innan)
1 näve havtorn
1 näve basilika
1näve Persilja
ca 2dl vatten
ev 1tsk vetegräs, 1tsk nässlepulver, (hade jag i)
el använd spirulina, alger eller annat bra pulver
kika gärna på Raw food shop eller din hälsokost

Mixa allt till en slät konsistens, drick allt på en gång sakta eller dela upp i omgånger och så och ta i mindre glas lite då och då

Nu äntligen ska jag gå och lägga mig efter att uppdaterat det jag legat efter i bloggen :-)
God natt




1 kommentar:

  1. :-) Å tack lägger gladeligen till mig :-)
    Visste inte ens om den sidan.
    Fixar in bild mm när jag hinner sätta mig vid datorn längre stund ikväll när barnen somnat :-)

    SvaraRadera